برایم کتاب بخوان...
بسته اینترنت ارزان

مدیر سبز

آموزش بازاریابی نوین
پنجشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۹ ق.ظ

5 توصیه برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی 📝

موفقیت در کسب و کار اینترنتی

شرکت های فین تک1، شرکت های نوپا و نوآورانه ای هستند که سعی می کنند با نوآوری و خدمت رسانی بهتر، خود را در رقابت سرسختانه با بانکها جلو بیاندازند. به همین علت است که به نظر می رسد توجه به برخی نکات و تجارب شرکت های بزرگتر می تواند به عنوان یک نقشه راه برای شرکت های فعال در زمینه تجارت الکترونیک عمل نماید. در ادامه سعی کرده ایم به برخی نکات اشاره کنیم تا صاحبان کسب و کارهای اینترنتی با دقت بیشتری به ادامه مسیر خود توجه نمایند.


1. قانون مدار باشید

شرکت های فین تک با مباحث مالی طرف هستند. پرداخت آنلاین بخش عمده ای از ایده های نوآورانه شرکت های فعال در این حوزه را از آن خود کرده است و تجارت الکترونیک به نوعی رکن اساسی برای فین تکی ها به حساب می آید. وقتی صحبت از مباحث مالی به وسط می آید، اولین نکته را بایست توجه به قوانین رسمی و مشخص شده کشور برای فعالیت در این حوزه دانست.

هر شرکت یا کسب و کار اینترنتی برای موفق شدن نیاز دارد تا نوآوری های خود را محدود به قوانین کشور محل فعالیت کند و یا با استفاده از قدرت خود تلاش کند تا قانون تغییراتی را به خود بپذیرد؛ هرچند باید تا ایجاد تغییر در قانون و اجرای آن، از قوانین گذشته تبعیت نمود. در صورتی که تخلفات مالی و قانونی از کسب و کارهای اینترنتیرخ دهد، ممکن است خیلی زود تمامی تلاش های تیم و گروه حرفه ای از بین برود.


2. تیم قوی داشته باشید

شاید در گذشته بسیاری از کسب و کارها به صورت فردی ایجاد شده و به موفقیت رسیدند؛ اما کار کردن به تنهایی، در دنیای امروز معنا و مفهومی ندارد. امروزه یک تیم قوی است که می تواند پله های ترقی را یکی یکی طی کرده و به سمت موفقیت به پیش برود. در شرایط فعلی شرکتی از این قاعده مستثنی نیست و باید با یک تیم فوق حرفه ای اداره شود. این تیم می تواند محدود به هسته اولیه باقی نماند و به مرور زمان افراد خوب و حرفه ای به تیم اضافه شوند.

تیم خلاق و حرفه ای باعث کاهش هزینه ها و افزایشکیفیت خدمات ارائه شده می گردد. شبکه پرداخت پی به عنوان یکی از موفق ترین شرکت های پیشرو در زمینه فین تک و تجارت الکترونیک، توانسته با فراهم آوردن یک تیم حرفه ای و خلاق، خدماتی باکیفیت و نوآورانه را در زمینه های مختلف به ویژه پرداخت آنلاین ارائه دهد.


3. به فکر حامیان مالی باشید

در شرکت های مختلفی که در تجارت الکترونیک فعال هستند، حامی مالی حرف اول را می زند. در واقع شما اگر بتوانید یک حامی مالی خوب دست و پا کنید، قطعا میزان رشد شما در یک بازه کوتاه مدت، فوق العاده زیاد خواهد بود. در طول مسیر فعالیت در زمینه تجارت الکترونیک و همچنین انواع مختلف حوزه های فین تک، باید تلاش کنید برای رشد بیشتر، حامیان مالی بیشتری را به سمت استارتاپ خود جذب کنید.

برای جذب حامیان مالی باید هم بر روی ایده خلاقانه خود تاکید داشته باشید و هم بر تیم حرفه ای کاربلدی که فراهم آورده اید. این دو نکته می تواند نظر سرمایه گذاران و حامیان مالی را به سمت خود جذب کند.


4. وقت شناس باشید

تکنولوژی روز به روز و حتی ساعت به ساعت پیشرفت می کند. این پیشرفت سریع و سریعتر باعث شده تا رقابت کردن در بستری به نام تجارت الکترونیک، کمی سخت به نظر برسد. به همین علت شرکت های فین تک عموماً تلاش می کنند همواره یک واحد R&D داشته باشند تا بتوانند شرایط روز را رصد کرده و برای آینده خود برنامه ریزی کنند.

اهمیت و توجه کردن به واحد تحقیق و توسعه R&D کمک می کند تا زمان به درستی در دست یک شرکت فین تک باشد. در واقع اینکه محصول خلاقانه شرکت فین تک در زمینه پرداخت آنلاین، بیمه و… کی و چه زمانی وارد بازار شود که نه آنقدر زود باشد که کسی تمایلی به استفاده از آن نداشته باشند و نه آنقدر دیر باشد که رقبا بازار را از آن خود کرده باشند، بسیار مهم و حائز اهمیت است.


5. برندسازی را فراموش نکنید

فراموش کردن برخی نکات از آفت های مهم شرکت های فین تک است. وقتی صحبت از مباحث مالی و سودآوری های کلان در آینده نزدیک می شود، صاحبان شرکت ها فراموش می کنند که آینده اهمیت بیشتری نسبت به سود فراوان فعلی دارد.

توجه به آینده و مطرح کردن برند شرکت در کشور و حتی در دنیا، بسیار پر اهمیت تر از رشد مالی فعلی شرکت است. اگر صاحبان شرکت های فین تک و تجارت الکترونیک بخواهند به موفقیت های چشمگیر در زمینه های مختلف دست یابند، باید برندسازی را به عنوان یکی از مهم ترین اصول خود مورد توجه قرار دهند.


1.فین‌تک یا فناوری مالی به معنای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی است. فین‌تک معادل Financial technology یا FinTech صنعتی در فضای اقتصادی است و به کمپانی‌هایی اشاره دارد که با کاربرد تکنولوژی تلاش می‌کنند خدمات مالی را کارآمدتر کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شکستن مرزهای فروش
کتاب افزایش عملکرد درمحل کار
شکستن مرزهای موفقیت
کتاب تبدیل رویا به ثروت
مدیر سبز

مقالات و محصولات آموزش بازاریابی نوین

پیشنهاد ویژه
نرم افزار کنترل و مدیریت خانواده و فرزندان در اینترنت
ابزار وبلاگ
کد و ابزار وبلاگ
افزایش فالوور واقعی اینستاگرام
آموزش ورود به بازار بورس
آخرین نظرات
  • ۳۰ آذر ۹۷، ۱۱:۲۵ - حسین
    سپاس
  • ۲۷ آبان ۹۷، ۲۱:۲۹ - سیّد محمّد جعاوله
    جالب بود.