کابوسی برای شبکههای اجتماعی این دفعه برای اینستاگرام
همه افرادی که در زمینه استراتژی و تولید محتوای شبکههای اجتماعی به فعالیت میپردازند، شاهد این بودند که چه اتفاقاتی برای شبکهاجتماعی پر هیاهوی فیسبوک افتاد. این شبکهاجتماعی با تغییر الگوریتمهای خود، شرایطی ایجاد کرد که کمتر محتواهایی که از سیستم تبلیغات خودش استفاده میکردند، دیده شوند. آنقدر این درصد نمایش محتواها کاهش یافت که سبب شد تعداد مخاطبان فیسبوک کاهش پیدا کند. حال اینستاگرام هم تصمیماتی گرفته که ممکن است با آینده بسیار تلخ اینستاگرام مواجه شود.
به گزارش تک کرانچ و به گفته کوین سیستروم، از موسسین اینستاگرم، قرار بر این است که این شبکه اجتماعی هم با یک سری الگوریتم عمل کند که فقط محتواهای مورد علاقه یک مخاطب را به او نمایش می دهند. خیلی از تحلیلگران معتقدند که اینستاگرام هم، دقیقا مثل فیسبوک میخواهد سوددهی سیستم تبلیغاتی خودش را افزایش دهد و به همین دلیل قصد دارد نمایش محتواها را محدود کند.
مشخصا عنوان شده که میزان نمایش محتواها در اینستاگرام به ۳۰٪ کاهش مییابد و تمام پستهایی نمایش داده میشوند که برای شما مفید خواهند بود.
در حالی که همه نگران این هستند که اینستاگرام دقیقا شبیه فیسبوک شود، جالب است نگاهی به وضعیت درآمدی اینستاگرام بیاندازیم. این شبکهاجتماعی در سال گذشته حدود ۶۰۰ میلیون دلار کسب کرد و امسال قصد دارد با ایجاد تغییراتی که در بالا عنوان کردم، رشدی ۱۴۹٪ داشته باشد. در نظر داشتهباشید که چنین درصد رشدی کاملا تخمینی است.
البته سوال مهم این است که چه بلایی سر برندهای فعال در اینستاگرام خواهد آمد؟ تا زمان بررسی الگوریتم اینستاگرام نمیتوانیم نظری درست بدهیم ، تنها چیزی که میتوان گفت این است که باید آنقدر محتوای ما با کیفیت باشد که همواره بیشترین نرخ مشارکت را به خودش اختصاص دهد.
هنوز هیچ کسی نمیتواند نظری قطعی در مورد آینده اینستاگرام بدهد و باید فقط منتظر بازخوردهای بعدی بمانیم تا مشخص شود که آیا این رویه به سود کمپانیها است یا خیر؟