برایم کتاب بخوان...
بسته اینترنت ارزان

مدیر سبز

آموزش بازاریابی نوین
اینستاشکن‌ها-ساختارشکن‌های-اینستاگراموقتی که ساختارها و قوانین را شناسایی کنیم، با دور زدن آنها دستاوردهای متفاوتی حاصل می‌شود که چون در چارچوب نیستند، جذاب تلقی می‌شوند. این موضوع حتی در اینستاگرام هم دیده می‌شود و کم و بیش می‌بینیم که افرادی هستند که با رعایت نکردن اصول و قوانین فعالیت در اینستاگرم، توانسته‌اند نام خود را به شدت مورد توجه مخاطبان ایرانی این شبکه اجتماعی قرار دهند. البته این داستان به کشور ما ختم نمی‌شود و با جستجو در اینستاگرم، با نمونه‌های مشابه خارجی که ساختار شکنی کرده‌اند، برخورد خواهید کرد. در ادامه به بررسی حساب کاربری دو هنرمند می‌پردازیم که حتی با رعایت نکردن اصول اینستاگرام، بازخورد خوبی از خود ارائه داده‌اند.

 

سوال اینجاست که این اتفاق به چه شکلی توسط فعالان اینستاگرام ایران رخ داده؟

اولین مورد: مهراب قاسم‌خوانی

مهراب قاسم خوانی را، بیشتر افرادی می‌شناسند که طرفدار سریال‌های طنر هستند و افراد پشت صحنه را همیشه زیر نظر دارند. مهراب که برادر سعید و پیمان قاسم‌‌خوانی است، کار خود را با نویسندگی سریال پاورچین شروع کرد و به خاطر این اثرش به یکی از افراد مطرح تلویزیون تبدیل شد. البته این موفقیت برای او ادامه داشت؛ اما موفقیت مهراب قاسم‌خوانی به اینجا ختم نمی‌شود و او توانسته در شبکه اجتماعی اینستاگرم هم بسیار موفقیت آمیز عمل کند. خلاف اینکه همیشه می‌گوییم متن‌های طولانی (Caption) برای مخاطبان اینستاگرام جذابیتی ندارند، اما جذابیت خاصی در متن‌های طولانی مهراب قاسم‌خوانی موج می‌زند:

 

– خاطرات مهراب قاسم‌خوانی آنقدر جذاب هستند که به خاطر آنها، ممکن است در اینستاگرم گیر کنید و وقت شما به خواندن و خندیدن این پست‌ها صرف شود. ادبیات خاصی پشت این پست‌های جالب است که فقط از یک نویسنده موفق سر می‌زند.

mehrab

– یکی دیگر از دلایلی که حساب کاربری مهراب قاسم‌خوانی منحصر به فرد به نظر می‌آید، این است که مسائل روز به خوبی در آن بیان می‎‌شود و اکثر دنبال‌کننده‌های مهراب به خوبی در هر پست مشارکت می‌کنند.

 

– طنزی که در متن پست‌های اینستاگرم مهراب قاسم‌خوانی به کار رفته، باعث شده که مخاطبانش راحت‎‌تر با او ارتباط برقرار کنند. جالب اینجاست که این طنز در همه جای حساب کاربری اینستاگرم او دیده می‌شود.

دومین مورد: چیستا یثربی

چیستا یثربی یک کارگردان و نویسنده تئاتر و فیلم است که در کشور آلمان اقامت دارد و اخیرا به خاطر داستان عاشقانه پستچی خود، به شدت مورد توجه عموم قرار گرفته و توانسته برای افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی، یک دید متفاوت ایجاد کند.

 

داستان پستچی به صورت یکی سری در تلگرام چیستا یثربی منتشر شد و بلافاصله نقدهای بسیار خوبی بابت این حرکت متفاوت دریافت کرد. ولی جالب اینجاست که موفقیت خانم یثربی نیز به کانال تلگرام داستان‌سرایی او محدود نمی‌شود؛ او توانسته با تمام ساختارشکنی‌های خود در اینستاگرام  هم مورد توجه افراد علاقمند به ادبیات و فیلم قرار بگیرد.

chista

عموم افرادی که در اینستاگرام فعال هستند، بیشتر به محتواهایی علاقه نشان می‌دهند که جلوه بصری داشته باشند و میزان نوشته آنها نیز کمترین میزان ممکن باشد. ولی اگر نگاهی به پست‌های چیستا یثربی بیاندازید، سریعا متوجه می‌شوید که او مخاطبان متفاوتی را هدف گرفته؛ افرادی که به خواندن در فضای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارند. از طرفی محتواهای تولیدی، دنیایی را به شما نمایش می‌دهند که هر روز شما را کنجکاوتر می‌کنند؛ زیرا به صورت سریالی منتشر می‌شوند.

نقطه مشترک این دو ساختارشکن در اینستاگرام:

ترکیب رمان عاشقانه با بیوگرافی شخصی خود چیستا یثربی باعث می‌شود که رمان تلگرامی او به نقل و روایت دهان به دهان تبدیل بشود.
 
روایت های مهراب قاسم‌خانی هم ترکیب با زندگی شخصی او، همسرش و برادر او است که همه شناخته شده هستند و مردم به نقالی و داستان شنیدن در مورد این جمع سه نفره مشهور علاقه نشان می‌دهند.

دقیقا نکته مشترک همین جا است؛ این دو فرد شناخته شده با شخصی‌سازی و پرداختن به مسائل مورد علاقه مردم ایران در کنار ساختار شکنی، توانسته‌اند به دو فرد موفق در مارکتینگ اینستاگرام تبدیل شوند.

منبع: بلاگ اد

نظرات (۵)

جالب بود
۰۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۱۴ ساتیا سخی پور
خوب بود
۰۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۰۴ سیّد محمّد جعاوله
خوب بود
چه نگاه جالبی :)
قلمِ جفتشون فوق العاده است

پاسخ:
بله :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شکستن مرزهای فروش
کتاب افزایش عملکرد درمحل کار
شکستن مرزهای موفقیت
کتاب تبدیل رویا به ثروت
مدیر سبز

مقالات و محصولات آموزش بازاریابی نوین

پیشنهاد ویژه
نرم افزار کنترل و مدیریت خانواده و فرزندان در اینترنت
ابزار وبلاگ
کد و ابزار وبلاگ
افزایش فالوور واقعی اینستاگرام
آموزش ورود به بازار بورس
آخرین نظرات
  • ۳۰ آذر ۹۷، ۱۱:۲۵ - حسین
    سپاس
  • ۲۷ آبان ۹۷، ۲۱:۲۹ - سیّد محمّد جعاوله
    جالب بود.