بازاریابی شفاهی
مردم عاشق حرف زدن و تقسیم نظراتشان هستند. آنها همچنین دوست دارند که دربارهی دیگران و ایدههای جدید حرف بزنند. همینطور در مورد چیزهای خریدنی، از کالاهای بانمک و خندهدار گرفته تا چیزهایی که چندان هیجان انگیز نیستند.
قبلا دربارهی بازاریابی شرکت به شرکت و شرکت به مشتری شنیدهاید. بازاریابی شفاهی به مردم واقعی که با هم حرف میزنند- مشتری به مشتری – مربوط میشود.
بازاریابی شفاهی در واقع نوعی سرویس دهی به مشتریان است که باعث میشود آنها در مورد شما به دوستانشان توصیه کنند. همچنین درباره کالاهای فوق العادهای است که مردم دوست دارند آنها را به دیگران هم نشان بدهند.
هیچچیز قابل مقایسه با این نیست که کالایی آنقدر خالص و جالب ارائه کنید که مردم نتوانند از حرف زدن درباره آن خودداری کنند و هیچچیز بهتر از این نیست که مشتریان، حمایت از کالا یا شرکت موردعلاقهشان را وظیفهی خود بدانند.

مردم شما را بر اساس ظاهرتان قضاوت میکنند. ۹۵ درصد تاثیر اولیه بر دیگران به نوع لباس و آراستگیتان بستگی دارد، زیرا لباس و مدل مو ۹۵ درصد چیزی است که دیگران از شما میبینند.
دوست دارم با تو باشم چون هیچ وقت از با تو بودن خسته نمی شوم. حتی وقتی با هم حرف نمی زنیم، حتی وقتی نوازشم نمی کنی...


بنجامین تِرِگو یکی از موسسان شرکت مشاوره جهانی کِپنر- ترگو و مایک فریدمَن مدیرعامل این شرکت، برای تدوین و اجرای استراتژی پنج مرحله مشخص کردند. این پنج مرحله دیدگاه کلی مناسبی از این سفر استراتژیک به شما میدهد.






