چگونه نترسیم و وارد قطار وحشت کارآفرینی شویم
هر فرد موفقی که با او در رسانهها، همایشها و در مجله Success مصاحبه میشود، این نکته را عنوان میکند که اولین و مهمترین عامل در ساخت کسبوکاری موفق این است که باید عاشقش باشید.
دنبال علاقهام میگردم! این جمله بهانهای است در لباس مبدل. از این جمله استفاده میکنیم تا بهانه کار نکردن و رشد نکردنمان را مخفی کنیم. علاقه چیزی نیست که پیدا یا کشف کنیم. علاقه مثل جریان برق است،کافیست کلیدش را فشار دهید.
اگر میخواهید در سال ۲۰۱۵ رضایت مشتریانتان را افزایش دهید، باید کارهایی هدفمند انجام دهید.
داشتن مشتریان راضی، امتیازی است که هیچ کسبوکاری نباید آن را از دست بدهد بااینحال چندین شرکت این معیار را در اولویتهایشان قرار دادهاند. اگر دنبال نتایج عالی در سال ۲۰۱۵ هستید، نمیتوانید تنها به درآمد فکر کنید. شما باید در زمینه راضی نگهداشتن مشتریان هم بسیار فعال باشید. در اینجا ۷ روش برای راضی نگهداشتن مشتریان نام میبریم:
اون طرف فلان رستوران یا کافیشاپ یا بوتیک و... افتخار میکنن بگن N تا شعبه توی N تا شهر از N تا کشور با N تا نونخور دارن و باز به همینم قانع نیستن و تا کشوری مثل ایران و کوبا شرایطش مساعد میشه بدو بدو مقدمات افتتاح شعبهشون رو فراهم میکنن اون وقت توی جغرافیای دوستداشتنیِ گربهنمای ما، بالای پیشخوانش بزرگ نوشته: «شعبه دیگری نداریم»!
نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدهای پیش روی کسب و کارتان را مرتبا بررسی و مکتوب نمایید.
در شرایطی که این پارامترها برایتان روشن باشد، تصمیمات بهتری خواهید گرفت.
تعداد تماسهایی که هر روز از دفترتان دارید، قدرت سیستم سازی شما را نشان میدهد.
سیستم های کارا، کمترین وابستگی ممکن به مدیر را دارند.