برایم کتاب بخوان...
بسته اینترنت ارزان

مدیر سبز

آموزش بازاریابی نوین
يكشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۰۷:۵۹ ب.ظ

۱۰ شخصیتی که به موفقیت تجارت شما کمک می‌کنند

افراد موثر در موفقیت کسب و کار

ممکن است شما مسئولیت اصلی کارها را بر عهده داشته باشید، اما افرادی که در گروه شما مشارکت می‌کنند، به اندازه‌ی شما بر روی موفقیت شرکت تاثیرگذارند.
کارآفرینان باهوش، اطراف خود را با افراد مثبت احاطه می‌کنند، به خصوص زمانی که تجارت به خوبی پیش نمی‌رود. افراد مثبت‌اندیش به شکل‌های مختلفی فعالیت می‌کنند اما نگرش مثبت، احساس خوب، و باور داشتن به آن‌چه که می‌خواهند انجام دهند، از جانب تمامی کارفرمایان در جهان، ستایش می‌شود.
کارآفرینان دانا همچنین به دنبال کسانی هستند که دارای نقاط قوتی هستند که خودشان از آنها بی‌بهره‌اند.

اگر کسب‌وکار شما با مشکلی مواجه شد، بررسی کنید که کدام یک از افراد زیر در گروه شما حضور ندارند.

۱- برق‌گیر
این افرادی توجهات را به خود جلب می‌کنند. آن‌ها همیشه در مرکز توجه هستند. این افراد، شوخ طبع، پرجذبه و پر از ایده‌های جدید هستند. ممکن است در اولین نگاه، شما به چنین افرادی به اشتباه برچسب متکبر یا گستاخ بودن بزنید. اما در حقیقت چنین افرادی بسیار خلاق هستند. ذهن آن‌ها سریع عمل می‌کند.
در تجارت، چنین افرادی، ارزش‌هایی باورنکردنی، به گروه‌های بازاریابی و فروش شما می‌بخشند. در مورد این که ممکن است این افراد به خدشه دار کردن اعتبار شما منجر شوند، نگران نباشید. آن‌ها دقیقا افرادی هستند که شما برای حفظ تازگی و هیجان انگیز بودن محصولات و خدمات خود به آن‌ها نیاز دارید.

۲- غاز طلایی
غاز طلایی، سبب جذب پول و ثروت برای شما می‌گردد. این افراد از دانش عمیقی در مورد چگونگی افزایش سود و سهام شما برخوردارند. آن‌ها در زمینه‌ی فروش، بازاریابی، پول‌سازی و هر آن چه که شرکت‌ها را از ضرر و زیان دور نگه می‌دارد، استاد هستند.
اگر فعالیت کردن در زمینه‌ی فروش باعث می‌شود که شما احساس رخوت کنید، یک غاز طلایی استخدام کنید. تجارت شما نمی‌تواند بدون کسب و مدیریت صحیح پول، پابرجا بماند.

۳- اساتید
اساتید، افراد کمیاب و استراتژیکی هستند که می‌توانند پایان یک کار را از آغاز آن ببینند. آن‌ها مانند پیش‌گویانی هستند که از تجربیاتی غنی‌ در زندگی خود برخوردارند و می‌توانند به هر چیزی، از چشم یک پرنده‌ی در حال پرواز نگاه کنند.
اساتید دنیای معاصر، مانند استیو جابز در اپل، و یا لری پیچ و سرگی برین در گوگل، به کمک نگرش‌های بلند مدت خود به تغییر جریان بشریت پرداختند. اگر شما قادر نیستید طرحی از مسیری که می‌خواهید تجارت شما به آن سمت حرکت کند، ایجاد کنید، سعی کنید اطراف خود را، تا جایی که می‌توانید با این نوع افراد احاطه کنید و دائما با آن‌ها مشورت کنید.

۴- هنرمند
اگر استیو جابز استاد اپل بوده است، پس استیو وزنیاک به عنوان هنرمند شناخته می‌شود.
هنرمندان، افراد نوآوری هستند که از دانش تخصصی برخوردارند. آن‌ها دانشمندان، مهندسین و معمارانی هستند که پشتیبان اصلی برترین مخترعان جهان محسوب می‌شوند. این افراد سخت‌ترین کار در دنیا را انجام می‌دهند: ساختن یک چیز از هیچ چیز (از نظر فیزیکی).
مهم نیست که سعی در ساختن چه چیزی دارید، این افراد به شما کمک می‌کنند تا آن را بهتر و سریع‌تر بسازید. بدون این افراد، تمام ایده‌های تجاری، برای همیشه مدفون باقی خواهد ماند.

۵- استاد سخن
استادان سخن، افرادی هستند که در بازی با کلمات بهترین هستند. آن‌ها قادرند تا به سازماندهی افکار خود در قالب روابط گفتاری و نوشتاری بپردازند تا بدین طریق به افراد دیگر بیاموزند، آن‌ها را سرگرم کنند و به آن‌ها انگیزه ببخشند.
استادان سخن شامل نویسندگان، ویراستاران، وبلاگ‌نویس‌ها، سخنرانان عمومی و یا انواع دیگر خبررسانان هستند. شاید شما قدر این افراد را در نگاه اول ندانید، به خصوص در دنیای امروز که محتوا به عنوان یک کالا محسوب می‌شود، اما بدانید که اهمیت ندادن به این افراد و نادیده گرفتن آن‌ها اشتباه است.
هر فردی که به ایجاد محتوای موردعلاقه‌ی افراد دیگر بپردازد، در حقیقت کنترل مکالمه را در دست گرفته است. ایجاد ارتباط به حفظ ایده‌ها، محصولات و خدمات، در اوج ذهن و زبان افراد می‌پردازد.

۶- واسطه‌ها
آن‌ها افرادی هستند که در میان آرایش وسیعی از گروه‌های متفاوت غوطه‌ور هستند. آن‌ها از ظرفیت بالایی برای بررسی اطلاعات به هم پیوسته برخوردارند و از این اطلاعات برای گرد هم آوردن دیگران در کنار یکدیگر، به منظور حرکت کردن به سمت اهداف مشترک استفاده می‌کنند.
زمانی که در مسیر تجارت خود با مشکل روبرو می‌شوید، همین واسطه‌ها، کسانی هستند که می‌توانند بهترین افراد را برای کمک به شما معرفی کنند. آن‌ها دائما در حال افزودن افراد جدید به مجموعه‌ی خود هستند. زیرا می‌دانند که شبکه‌ی ارتباطی تجارت شما از ارزش خالصی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

۷- گلادیاتور
گلادیاتورها، کارآفرینانی به معنای واقعی هستند. آن‌ها جزء افرادی هستند که ممکن است بارها و بارها شکست بخورند و دوباره برای انجام کارهای بیشتر از جای خود بلند می‌شوند و به میدان برمی‌گردند. زیرا آن‌ها به شدت وفادار هستند.
در مورد گلادیاتورها در تجارت خود دچار سوءتفاهم نشوید. پشتکار و اعتماد به نفس بالای آن‌ها، به عنوان نیروی تقویتی برای آن‌ها محسوب می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند که در زمان مبارزه با قدرت‌های از کارافتاده و بوروکراسی‌های پرتشریفات، قدرتمند باقی بمانند.
اگر در هر موردی با کمبود خلاقیت و نوآوری روبرو شدید، سعی کنید اطراف خود را تا جایی که می‌توانید با این افراد احاطه کنید. این افراد می‌دانند که چطور کار را به نحو احسن مدیریت کرده و به انجام برسانند حتی اگر موانع بسیاری بر سر راه آنها قرار داشته باشد.

۸- خوره‌های کتاب
چنین افرادی، سازمان‌یافته و جزئی‌نگر هستند. آن‌ها عاشق خواندن و تحقیقات هستند و دانش و سیستم را در اولویت قرار می‌دهند. در واقع این افراد مانند سوخت، برای پابرجا ماندن و حرکت رو به جلوی سازمان‌ها عمل می‌کنند.
بسیاری از کارآفرینان قدر این افراد را نمی‌دانند زیرا آن‌ها به صورت تاکتیکی به وظایف مورد نظر خود رونق می‌بخشند. پس مرتکب این اشتباه نشوید.
اگر جزئیات شما را کلافه کرده است، پس باید این افراد را بیشتر وارد تجارت خود کنید. آن‌ها تجارت شما را سازمان‌دهی می‌کنند و به شما کمک می‌کنند که به محک زدن روش‌های تاکتیکی مورد نظر خود بپردازید.

۹- هکرها
سریع‌ترین روش برای بقای تجارت شما این است که هک کردن را آغاز کنید.
هکرها نابود کننده و خالق هستند. آن ها به ساختارشکنی سیستم‌ها می‌پردازند، موارد غیرضروری را از میان برمی‌دارند و به خلق مجدد سیستم‌های جدید می‌پردازند. هکرها بارها و بارها به خلق الگوهای متغیر به وسیله‌ی آزمایش و تصحیح بخش‌های متفاوت یک فرآیند، تا زمانی ادامه می‌دهند که بتوانند به بهترین شکل به بهینه‌سازی فرآیند مورد نظر بپردازند.
اگر شما زمان کافی برای آزمایش بخش‌های متفاوت تجارت خود ندارید، چندین هکر استخدام کنید. مقدار انرژی و زمانی که این افراد می‌توانند برای شما حفظ کنند، شگفت انگیز است.

۱۰- افراد زیرک و خردمند
هر تجارتی نیاز دارد تا به بقای خود ادامه دهد. افراد زیرک کسانی هستند که زمان بسیاری را برای تجارت صرف می‌کنند. آن‌ها معلمان، مدیران و آموزگارانی هستند که در کشف توانایی‌های افراد، بهترین هستند.
این افراد، از تجربیات خود به منظور ایجاد تاثیرگذاری مثبت بر روی سرنوشت و یا تجارت شما استفاده می‌کنند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا از انجام اشتباهات معمول اجتناب کنید و از فرصت‌هایی که به شما تعلق ندارد، استفاده کنید.
اگر شما کارآفرینی هستید که هیچ کارمندی ندارید و یا کارمندان کمی در اختیار دارید، یک فرد زیرک پیدا کنید و او را به عنوان مشاور استخدام کنید. اگر شما یک کارآفرین هستید که کارکنان زیادی دارید، یک فرد زیرک پیدا کنید و او را به عنوان مدیر استخدام کنید.

برگرفته از: www.entrepreneur.com

منبع

نظرات (۳)

۱۱ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۰۷ ❤❤ پسر خوب ❤❤
عالی
پاسخ:
تشکر
۱۱ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۰۷ مهدیس سپهری
عالی ممنون
پاسخ:
ممنون :)
۱۱ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۲۳ پدرام. یار
عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شکستن مرزهای فروش
کتاب افزایش عملکرد درمحل کار
شکستن مرزهای موفقیت
کتاب تبدیل رویا به ثروت
مدیر سبز

مقالات و محصولات آموزش بازاریابی نوین

پیشنهاد ویژه
نرم افزار کنترل و مدیریت خانواده و فرزندان در اینترنت
ابزار وبلاگ
کد و ابزار وبلاگ
افزایش فالوور واقعی اینستاگرام
آموزش ورود به بازار بورس
آخرین نظرات
  • ۳۰ آذر ۹۷، ۱۱:۲۵ - حسین
    سپاس
  • ۲۷ آبان ۹۷، ۲۱:۲۹ - سیّد محمّد جعاوله
    جالب بود.